GodEtter
En app som reduserer matsvinn og penger brukt på å kjøpe mat ved å la brukere scanne og logge mat, og gi enkel oversikt over det man har i kjøleskapet on the go. Samt den fysiske kombinasjonen av komponenter som får det til å funke!
Min rolle
UX Design
Tidslinje
Sept - nov 2023
Gruppemedlemmer
Ingvild Netland Nystein - UX Design
Ingrid Gladheim - Front-end developer
Håvard Larsen - Hardware & front-end developer
Nicolas Laukemann - Back-end developer
Metodikk
Brukertesting
Lo-fi & Hi-fi prototyping
Paper prototyping
MVPs
Verktøy
Figma
Figjam
Bakgrunn for prosjektet
Prosjektet var en del av faget «Web of Things», og var et tverrfarlig gruppeprosjekt med 2 interaksjonsdesignere og 3 webutviklere. Gruppen fikk selv velge en problemstilling å jobbe ut ifra, og ettersom alle er studenter valgte vi å fokusere på matsvinn og pengebruk på mat.
Problemstillingen
«Hvordan kan vi gjøre det enklere for studenter å bruke mindre penger på mat, og samtidig redusere antall matvarer som havner i søpla?»
Innsikt og metodikk
Metodikk
Intervjuer
Paper prototyping
Personas & Scenario
Competitive analysis
MVPs
Nøkkelinnsikt
Mesteparten av studenter klarer ikke å holde matbudsjettet sitt
#1 Grunn til å kaste mat er pga datoen er passert
3 av 5 husker bare litt av det de har i kjøleskapet mens de er på butikken, resten husker ingenting