GodEtter

En app som reduserer matsvinn og penger brukt på å kjøpe mat ved å la brukere scanne og logge mat, og gi enkel oversikt over det man har i kjøleskapet on the go. Samt den fysiske kombinasjonen av komponenter som får det til å funke!

Min rolle
UX Design

Tidslinje
Sept - nov 2023

Gruppemedlemmer
Ingvild Netland Nystein - UX Design

Ingrid Gladheim - Front-end developer

Håvard Larsen - Hardware & front-end developer

Nicolas Laukemann - Back-end developer

Metodikk
Brukertesting
Lo-fi & Hi-fi prototyping
Paper prototyping
MVPs

Verktøy
Figma
Figjam

Bakgrunn for prosjektet

Prosjektet var en del av faget «Web of Things», og var et tverrfarlig gruppeprosjekt med 2 interaksjonsdesignere og 3 webutviklere. Gruppen fikk selv velge en problemstilling å jobbe ut ifra, og ettersom alle er studenter valgte vi å fokusere på matsvinn og pengebruk på mat.

Problemstillingen

«Hvordan kan vi gjøre det enklere for studenter å bruke mindre penger på mat, og samtidig redusere antall matvarer som havner i søpla?»

Innsikt og metodikk

Metodikk

Intervjuer

Paper prototyping

Personas & Scenario

Competitive analysis

MVPs

Nøkkelinnsikt

Mesteparten av studenter klarer ikke å holde matbudsjettet sitt

#1 Grunn til å kaste mat er pga datoen er passert

3 av 5 husker bare litt av det de har i kjøleskapet mens de er på butikken, resten husker ingenting

Hi-fi prototype

Ikke nøl med å ta kontakt:)